שאל את הרב
print
אא
1. במזמור "יהי כבוד", שבפסוקי דזמרה יש את הפסוק "כי הוא אמר ויהי הוא צוה ויעמוד". וזה לקוח ממזמור ל"ג בתהלים, שם המילה "ויהי" במלעיל. וראיתי בסידור הכי חדש "איש מצליח" - לא סומן שם לקרוא מילה זו במלעיל במזמור "יהי כבוד".
2. לגבי אות ש' במשמעות של "אשר" שמגיעה כמשמשת לפני מילה שמתחילה באות א' שהאות ש' תהיה בקמץ כמו ב"מודים אנחנו לך שאתה הוא" וכמו שמסומן בסידור איש מצליח, וראיתי בכל מיני מקומות אחרים כמו בשיר השירים למשל "אל תראוני שאני שחרחורת" ששם לא סומן בקמץ?

הרב אמיר דאדוואנד

1. האמת שלא בכל מקום אנו מציינים מלעיל ומלרע, רק במקום שזה משנה משמעות, או ששמענו הרבה אנשים שטועים. ועל כל פנים במקום זה אכן נראה שיש אנשים שעלולים לטעות, ובלי נדר במהדורא הבאה נסמן לפחות געיא. ותודה רבה.
2. דע שיש בתנ"ך שלוש צורות ניקוד לשי"ן השימוש. על הרוב בסגול (גם לפני אל"ף), לפעמים (בספר קהלת) בשוא, ולפעמים בפתח, וזו האחרונה כשתבוא לפני אות אל"ף תשתנה לקמץ, כמו שָאַתָה מדבר עמי (שופטים ו, יז). ולכן גם בסגול וגם בקמץ נכון, אלא שלגבי המלה "אתה" - עדיף לומר בקמץ כלשון הפסוק בשופטים. ועיים בלחם הביכורים (הנדפס מחדש עמוד מ"ט) בהערת מרן ראש הישיבה שליט"א.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0