Menu
שאל את הרב
print
אא

כתב בספר הנפלא מלוה ה', בעמוד עה: "והלא אין כאן קציצה בשעת מתן מעות ההלואה, רק בשעת הסכמתו להרויח לו וכו' " יעו"ש. והתקשתי בדברי קדשו - והרי לפי המבואר קודם לכן, מדברי ספר התרומות, שכשאומר לו: זוזי ליהוו הלוואה גבך, חשיב כאילו המוכר קיבל את המעות והלווה אותם לקונה, וא"כ שעת הסכמתו להרויח, היא ממש כשעת מתן מעות, והוי כקציצה בשעת הלואה, ולכן יוצאה בדיינים, וא"כ איך מוכיח הרב זצ"ל מהרמב"ם, שאדרבה משמע שדוקא כשזוקף במלוה, דהוי דרך הלואה, אז הוא אסור דאורייתא, הא - בדרך מו"מ - הוי מדרבנן?

הרב יעקב כהן

כבר העיר בזה ידידנו כה"ר יצחק חן הי"ו באור תורה (תשס"ד סימן קי"ז). ע"ש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן