אם הדבר שמוכר הוא מוצר שישנו בשוק, והמחיר הוא שוה לכולם, אינו רשאי לעלות את המחיר, ויש בזה הונאה כמובא בחושן משפט (סימן רכ"ז), ומה גם שיש חוק שהמוצרים צריכים להיות מותגים במחיר, ואם מוכר יותר מהמחיר הנקוב זה פלילי. אבל אם המוצר אין לו שער קבוע, רשאי להעלות במחיר מה שירצה, ואין בזה הונאה, כמובא בבית יוסף (סימן ר"ט). אבל הרב בית חדש חלק עליו וסובר שיש בזה הונאה, אבל כתבו הפוסקים, אם מכיר את הקונה שתמיד דרכו לעמוד על המקח, מותר לומר לו מחיר גבוה ואח"כ ישתוה עמו על המחיר הנכון. ומה שכתבת "ואם הוא הסכם" לא הבנתי כוונתך, האם קבעתם מחיר בהסכם, הכל הולך אחרי ההסכם ואסור לשנות. ואם כוונתך שהסכים הקונה למחיר הגבוה וחושב שכך מחירו, צריך להודיעו באופן שהשער קבוע, כי יש בזה הונאה, וזכותו לבטל המקח. ואם זה מוצר שאין מחירו קבוע, אין צריך להודיעו, רק שלא יעבור את המחיר המקובל בשוק מעלה מטה.