בפירוש חזקוני על הפסוק "ויעש ה' את הדבר הזה ממחרת וימת כל מקנה מצרים וממקנה בני ישראל לא מת אחד" (שמות ט', ו' - פרשת וארא), מפרש כך: "וימת כל מקנה מצרים" - וימת כל 'ממקנה' מצרים, כלומר כל המת היה ממקנה מצרים. ואין לומר שכל מקנה מצרים מת, שהרי כתיב "וממקנה בני ישראל לא מת אחד", וכתיב במכת ברד "הירא את דבר ה' הניס את מקנהו אל הבתים (פסוק כ'). עד כאן דבריו. את הראיה השניה שהוא מביא לדבריו מהפסוק "הירא את דבר וגו'" אני מבין, שלא ניתן לומר שכל מקנה מצרים מת, שהרי במכת ברד שבאה אחרי מכת דבר המדוברת מוזכר שהיה למצרים מקנה. אבל את ראיתו הראשונה, שלא ניתן לומר כך, שהרי כתיב "וממקנה בני ישראל לא מת אחד" אני לא מצליח להבין, למה זה סותר את זה שכל מקנה מצרים מת?