הנה בנידון זה הרי היא מסייעת ביד חברתה שמחללת שבת, וגם היא אח"כ נהנית ממעשה שבת. ומכל מקום מעיקר הדין יש מקום להקל בזה, שאין מסייעת לה בשעת מעשה העבירה. ועוד שאינה מביאה לה דבר שתעשה בו איסור, אלא מסייעת לה בעקיפין. ויש להקל בכל כיוצא בזה, וכמבואר ביביע אומר חלק ט' (חלק אורח חיים סימן ק"ח אות ק"ץ). ועיין עוד שם חלק ב' (אורח חיים סימן ט"ו) עוד צירפים בזה. ומצד שנהנות מחילול שבת, גם כן אין לאסור, כיון שלא נאסר להינות לעולם מחילול שבת במזיד, אלא למי שחילל שבת בעצמו, אבל לאחרים מותר במוצאי שבת, וכל שכן כאן שהיתה יכולה לעבוד בחול שאין לאסור לכולי עלמא.