כתיבת תפילין חינם החול המועד
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
מאת: פלוני | תאריך: ט״ז בתשרי ה׳תשע״ו – ספטמבר 29, 2015
האם אפשר לקבל מקור לדין זה?
כן כתב מרן החיד"א זיע"א בקונטרסו צפורן שמיר (סימן י"ב) וז"ל תחילה וראש יניחו ס"ת בתיבה, ויהיה אצלו ירא שמים וידו אוחזת בספר תורה כל זמן ההקפות, כי כן קבלתי מהמקובל המופלא מהר"ש שרעבי זלה"ה שהיה מקפיד על זה, עכ"ל. וכ"כ הרב בן איש חי (ש"ר פרשת וזאת הברכה הלכה י"ז). עיין שם.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ח בתשרי ה׳תשע״ו – אוקטובר 11, 2015
זה המקור לענין שמחת תורה. אני מחפש מקור לשאר ימות השנה, כגון בשבת לאחר הוצאת ס"ת קודם הקריאה, וכדו'. כיון שיש טוענין שבשמחת תורה יש טעם מיוחד, כמו שמשמע מדברי החיד"א.
אינני מכיר מקור נוסף לזה, וידוע שמקור דין זה הוא מדברי החיד"א הנזכרים ואיני רואה שום משמעות מדברי מרן החיד"א. לומר שזהו דוקא בשמחת תורה, כיון דדין זה הוא סברא פשוטה שהשכל מחייבה. וכמו שכל אדם מבין שאין משאירים אדם מכובד או רב גדול ומפורסם לבדו בלא שישאר עמו אדם אחד או יותר (מה שמכונה היום משב"ק), כ"ש וק"ו לגבי ספר תורה שאין להשאירו לבדו. דנראה כזלזול בכבודו ובמעלתו. ומה שכתב מרן החיד"א דין זה לגבי שמחת תורה הוא משום ששם זה מצוי יותר ששוכחים ולא שמים לב ומשאירים הס"ת לבדו, אבל ודאי דה"ה לשאר ימות השנה וכאמור