Menu
שאל את הרב
print
אא

שאלתי פעם: הגמרא אומרת שאסור לבכות על המת יותר משלשה ימים. ומביאה מעשה באשה שבכתה יותר מידי וכו' ונענשה וכו' [ונראה מסברא שזו בעיה של חוסר אמונה בהשארת הנפש]. וקשה לי איך בכה יעקב על בנו ימים רבים? וקיבלתי תשובה: מכאן שהיה חי ולכן לא נשתכח מהלב גם לאחר י"ב חודש. עד כאן. ולא זכיתי להבין, האם כוונת הרב העונה, שיעקב הסיק מזה שיוסף לא נשכח מלבו - שהוא חי? אם כן קשה למה לא האמין לבניו, כשבישרו לו על כך? זאת ועוד, איך בכה "תוך השנה" לאחר ג' ימים?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

חז"ל אמרו גזרה על המת שישתכח מן הלב אחר י"ב חודש. וכוונתם שהקב"ה טבע בבריאה שאחר י"ב חודש המת משתכח. יעקב אבינו כפי הדין והטבע מיד כשנודע לו, והנה אילו באמת יוסף מת, הטבע היה גורם ליעקב שיתנחם, אך מכיון שיוסף חי, יעקב אינו יכול להתנחם ע"פ הטבע. אך אין זה מוכרח שיעקב ידע שזו הסיבה שאינו מתנחם.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן