לגבי טלטול האבנים בבית או במקום שיש עירוב – נראה להקל, ואין לחוש בזה לאיסור מוקצה, כיון שמיוחדות לרפואה וכדין קמיע שאינו מן המומחה בסימן ש"ח סעיף ל"ג. אולם לענין יציאה בהן ברשות הרבים במקום שאין עירוב, מסופקני אם יש להחשיב האבנים הללו כקמיע מומחה. אם אכן נתברר שריפאה האבן הזו שלשה אנשים שונים – דינה כקמיע מומחה, ומותר לצאת בה לרשות הרבים כשהיא תלויה עליו. אבל לאחוז אותה ביד ולצאת לרשות הרבים אסור (עיין סימן ש"א סעיף כ"ה). כמובן, מי שסומך על העירוב הנעשה כיום בערי ישראל – יכול לצאת גם באבן שאינה מומחית.