בענין הסגולה לכתוב פטום הקטורת על הקלף, רציתי לברר מהו הנוסח המדוייק כי הרבה שינויים מצאתי בין סידור אחד לשני, וגם שבודאי אין זה "מעכב" את הסגולה, ובפרט כי עיקר הסגולה היא כתיבת י"א סממנים בלבד (מקור נאמן סימן רכ"א) מכל מקום להוציא מידי דבר מושלם ומדוייק, ולתת מענה לאלו אשר שואלים אותי למה כתבתי כך ולא כך, עמדתי לברר כמה מדברים החוזרים אלי ביותר:
1. "ואחד עשר סַמֲמָנִים וכו׳ ... אחת מכל סַמֲמָנֶיהָ" , האם יש חילוק בין סממנים (בשתי ממי"ם) לבין סמנים, וראיתי מה שכתב מרן בקונטרס לאוקומי גירסא (אות כ"א) ולא מצאתי הבדל משמעותי בין שתי הגרסאות. איך עדיף לכתוב?
2. "כדי שֶתְּהֵא נאה ... כדי שֶתְּהֵא עזה" בכמה סידורים מצאתי : כדי "שתהיה . איך עדיף לכותבו?
3. "זה הכלל אִם כמדתה" ראיתי לרב גדול אחד שהשמיט תיבת "אם", ומאידך בסידור המדוייק איש מצליח כתבו אותו. מהו?
4. לגבי חסרות ומלאות, הנה נוסח האיש מצליח ובסוגרים נוסח של סופר מומחה : וְשִבֹּלֶת (ושבולת) / וְכַרְכֹּם (וכרכום) / חִוָּר (חיור) / רֹבַע (רובע) / הַנּוֹטֵף (הנטף) / הַצִּפֹּרֶן (הצפורן) / רבי נתן הבבלי אוֹמֵר אף ... (אמר). האם אף בכתיבה בלא ניקוד יש לכתוב כמו שכתוב בסידור איש מצליח?