שאל את הרב
print
אא
בענין הסגולה לכתוב פטום הקטורת על הקלף, רציתי לברר מהו הנוסח המדוייק כי הרבה שינויים מצאתי בין סידור אחד לשני, וגם שבודאי אין זה "מעכב" את הסגולה, ובפרט כי עיקר הסגולה היא כתיבת י"א סממנים בלבד (מקור נאמן סימן רכ"א) מכל מקום להוציא מידי דבר מושלם ומדוייק, ולתת מענה לאלו אשר שואלים אותי למה כתבתי כך ולא כך, עמדתי לברר כמה מדברים החוזרים אלי ביותר:
1. "ואחד עשר סַמֲמָנִים וכו׳ ... אחת מכל סַמֲמָנֶיהָ" , האם יש חילוק בין סממנים (בשתי ממי"ם) לבין סמנים, וראיתי מה שכתב מרן בקונטרס לאוקומי גירסא (אות כ"א) ולא מצאתי הבדל משמעותי בין שתי הגרסאות. איך עדיף לכתוב?
2. "כדי שֶתְּהֵא נאה ... כדי שֶתְּהֵא עזה" בכמה סידורים מצאתי : כדי "שתהיה . איך עדיף לכותבו?
3. "זה הכלל אִם כמדתה" ראיתי לרב גדול אחד שהשמיט תיבת "אם", ומאידך בסידור המדוייק איש מצליח כתבו אותו. מהו?
4. לגבי חסרות ומלאות, הנה נוסח האיש מצליח ובסוגרים נוסח של סופר מומחה : וְשִבֹּלֶת (ושבולת) / וְכַרְכֹּם (וכרכום) / חִוָּר (חיור) / רֹבַע (רובע) / הַנּוֹטֵף (הנטף) / הַצִּפֹּרֶן (הצפורן) / רבי נתן הבבלי אוֹמֵר אף ... (אמר). האם אף בכתיבה בלא ניקוד יש לכתוב כמו שכתוב בסידור איש מצליח?

מרן ראש הישיבה

1. אין הבדל, הנהוג סממניה.
2. שתהא.
3. בכל הספרים אם.
4. כדאי לכתוב מלא.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0