1. אם עשויים כדי ליתן ריח טוב, כל שלוקחים לצורך כך ודאי שיברך עליהם ברכתם הראויה להם (ספר הלכה ברורה חלק י"א סימן רי"ז סעיף ח'). ואפילו אלו שעשויים רק כדי להעביר ריח רע, כל שיחדם לריח טוב, יש הסוברים שמהן עליהם (חזון עובדיה – ברכות עמוד של"א). ואם עשויים מחומר כימי תלוי במחלוקת הפוסקים בזה, בברכת ה' (חלק ג') פסק שמברכים, וכן הוא בחזון עובדיה – ברכות (עמוד שי"ג). ומאידך בספר הלכה ברורה חלק י"א (סימן רט"ז סעיף כ"ו) פסק שלא לברך, ושכן השיב מר אביו מרן הגר"ע יוסף, וחזר בו מדבריו בחזון עובדיה. ובירחון אור תורה (שבט התשע"ב סימן מ"ח) הסכים הרב הכותב עם דברי הגרע"י בחזו"ע לברך. ע"ש.
2. איני יודע ממה בדיוק עשוי. אבל כמדומה דלכ"ע אין לברך על כך, גם כי לא ירצו להריח, וגם כי יתכן מאד והוא ריח שאין לו עיקר, וכמו שאין מברכים על טבאק כיון שרק שמו בהם מי בושם שנתייבשו ונשאר הריח בלי עיקרו (עיין בחזו"ע – ברכות עמ' של"א, ובברכ"ה שם הערה 13). ונוסף גם הוא שיש הסוברים שבכל אופן אין לברך על בשמים כימיים.