בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
2. אם לא שמעו ששה אנשים קריאת התורה יכולים להוציא ס"ת ולקרוא ע"י שישלימו להם את המנין ארבעה אנשים שכבר שמעו. עיין בשו"ת יביע אומר (חלק ח' סימן י"ד).
3. מנהג האשכנזים כדעת הרמב"ם שלמהדרין מן המהדרין כל אחד מבני הבית מדליק חנוכה, לכן כתב המשנה ברורה (סימן תרע"ז סק"ג) שאע"פ שמדליקים עליו בביתו עדיף שידליק בעצמו במקום שמתאכסן כדי שלא יביא לחשדו שאינו מדליק.