דין תלמיד חכם המובא בגמרא שפטור מלשלם דמי ארנוניות וכדומה, מובא בשו"ת יחוה דעת, ושם מבואר שרק מי שתורתו אומנותו נכלל בכלל הפטור. וכהגדרתו של מרן ראש הישיבה שנשאל פעם מיהו שנקרא תורתו אומנותו? ענה שמי שלומד בכולל וגם אחרי שמגיע לביתו לא מתעסק בעיתונים וטיולים וכדומה, אלא ממשיך לעסוק בתורה בכל רגע שיכול, הוא אשר נקרא תורתו אומנותו. ופרטי הדין ממה פטור וממה לא ומי כן ומי לא, עיין בשות יחוה דעת (חלק ה סימן ס"ד).