Menu
שאל את הרב
print
אא

1. אני לומד לשון במכללה ושם המרצה שהוא ד"ר אמר בשם בן אשר שצריך לומר בפרשת וזאת הברכה "רבבות" עם שווא נח בבי"ת. אז למה כתבתם בתיקון סופרים שווא נע בבית?
2. המרצה אמר שהדגש ב"מקדש" שבשירת הים היא לא היתה במקור אלא הוסיפו אותה כדי להודיע לך שהשווא נע, שהרי בפרשת תרומה המקדש בלי דגש והשווא בקו"ף נח?
3. האם הכלל שאחרי תנועה קטנה יבוא דגש הוא כלל קבוע או משתנה? שהרי במקדש דלעיל פעם עם דגש פעם בלי.

מרן ראש הישיבה

1. המרצה ובן אשר אינם בקיאים במסורת שלנו.
2. לא יתכן דגש והשוא נע, זו מלה זרה כמו הצפינו בפרשת שמות. אם יקרך עון, בסוף שמואל א'.
3.אפשר שיבא או דגש או שוא נח.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן