Menu
שאל את הרב
print
אא

בספר מנוחת אהבה התיר להשתמש בחשמל שתוקן בשבת רק "באם הפסקת החשמל היתה בשכונה שלמה אפשר להקל...אבל אם היתה הפסקת החשמל ברחוב אחד או שניים בלבד וכיוצא בזה כל שלא ידוע שיש באחד הבתים שברחובות הללו חולה שיש בו סכנה הזקוק לזרם החשמל, אסור להשתמש בזרם החשמל לאחר שתוקן שא"כ נהנה ממלאכת ישראל שנעשתה באיסור בשבת". מדוע? הרי גם אם לא ידוע שיש חולה שיש בו סכנה, עדיין זהו ספק פקוח נפש ולא הולכים בו אחרי רוב, ומותר היה לתקן ולפחות לאכול שזה קל יותר.

הרב אדיר כהן

אם זה רחוב אחד או שני רחובות קטנים, כמעט ודאי שאין שם חולה שיש בו סכנה (אלא אם כן זה רחוב גדול מאד או שכונה). כי על פי רוב חולה שיש בו סכנה נמצא בבית – חולים. ולא בכל ספק קלוש של פיקוח נפש אומרים ספק פיקוח נפש, רק כשיש הסתברות מסויימת. ועיין במנוחת אהבה לעיל (פרק כ"א סעיף י') שאם רופא אחד אומר שצריך לחלל על החולה את השבת, והחולה שותק, ושנים אומרים שאפשר להמתין עד מוצאי שבת, אין מחללים שבת. הרי שלא בכל ספק קלוש אומרים ספק פיקוח נפש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן