ראיתי באחת התשובות שמותר לטלטל תפילין לצורך לימוד משום שהם בגדר כלי שמלאכתו לאיסור ולצורך גופו שבמקרה הזה זה הלימוד אז יהיה מותר. שאלתי היא לגבי הגדרת התפילין שמצד אחד אין ודאי איסור ואולי נפסק מהזוהר לא להניח משום האות ברית ואות השבת קיימים ולא צריך אותם כאות, ואם אסור בפרוש הרי שודאי שהם מוקצה מחמת חסרון כיס משום שמלאכתם לאיסור ואדם מאוד מקפיד עליהם ומוקצה מחמת חסרון כיס הוא חמור ואסור לטלטלו אפילו לצורך גופו או מקומו, איך מסתדר העניין?
עיין למורנו ורבנו הגאון הרב משה הלוי זצ"ל בשו"ת תפילה למשה (חלק א' סימן יח אותיות ה-ו) שכתב שבספר תוספת שבת (סימן ש"ח סעיף קטן כ"א)הקשה כן ותירץ דדמי קצת לספרים וכתבי הקודש. ודחה דבריו ומורנו הרב תפילה למשה תירץ שראויים ללמוד בהם צורת הקשר והשי"ן וכיוצא, והואיל ואין אדם מקצה אותם מלהתלמד בהן אין הם בגדר מוקצה מחמת חסרון כיס, עיין שם בזה, ומשם בארה.
לעולם אסור לשים תפילין של רש”י ור”ת יחד, כמו שפסק מרן בש”ע (סי’ ל”ד ס”ד). וע”ש במשנ”ב (סק”כ) ובהערות איש מצליח שיש מקום להקל בזה לפ”ד הבא”ח, אך מרן הגר”ע יוסף זצ”ל חלק עליו.
לא מניחים אבל המניח לא עבר על איסור. עיין ש”ע ונושאי כליו סימן ש”א סעיף ז’ ועוד. וכן אמר מרן ראש הישיבה שליט”א באחד מהשיעורים במוצאי שבת, שתפילין אינם מוקצה בשבת ויכול לטלטלם מחמה לצל.
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
אם חותך בו חתיכות דקות אסור מן הדין ואפשר שיש כזה איסור תורה. ואם חותך בו חתיכות גדולות אין בזה משום טוחן אבל כיון שבדרך כלל על פי רוב מי שעושה חתיכות גדולות אין משתמש במכשיר זה ועיקר השימוש בו הוא לעשות חתיכות קטנות
נראה שאין להשתמש בו בשבת כמו שאסור לפורר גבינה קשה בפומפיה וכמבואר בש”ע סי’ שכא ואף שאין כזה איסור טוחן שאין גבינה מגידול קרקע מ”מ אבור משום עובדין דחול וכמבואר במשנ”ב שם
אכן עיקר מצות תפלין היא כל היום, אבל מפני שצריכים גוף נקי שלא יפיח בהם יסיח דעתו מהם ואין כל אדם יכול להיזהר בזה, לכן נהגו שלא להניחם כל היום (שו”ע או”ח ססי’ ל”ז ס”ב). ואם נראה לו שיוכל לעמוד בזה ילמד בהם אחר התפילה כמה שיוכל, אך כך היום ממש לא כל אחד יכול לעמוד בזה, ואיני מכירך לענות לך על כך, וכל אחד מכיר את עצמ.
ועכ”פ יש ענין גם בשל רש”י וגם בר”ת הן לפי הפשט והן לפי הקבלה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.