1. בראיית נוצרי ראוי להזהר לכתחילה ממדת חסידות בעלמא, אבל בדיעבד מותר. ובגוי ישמעאלי, אפילו מדת חסידות אין כאן (בן איש חי שנה ב' פרשת בלק).
2. אם הבקבוק סגור ויבש, אין היין נאסר בנגיעת הגוי בבקבוק (ספר בין ישראל לעמים עמוד קצ"ח).
3. לענין זה דינו של מחלל שבת בפרהסיא כדין גוי ישמעאלי (ערבי), שאם נגע ביין הרי הוא נאסר בשתיה ומותר בהנאה. ומכל מקום יש במחלל שבת קולא יותר, שאם מזג מהבקבוק לתוך כוס לא נאסר היין הנותר בבקבוק (יביע אומר חלק א'). וילד מחלל שבת שעדיין לא הגיע לגיל בר – מצוה, אינו אוסר היין במגעו.
4. יין מבושל (או מפוסטר) אינו יכול לההיפך ליין נסך.
5. מגע נוצרי – אוסר את היין אף בהנאה (ואסור למכרו). מגע ערבי – אוסר את היין רק בשתיה, אבל מותר למכרו וליהנות מהכסף.