Menu
שאל את הרב
print
אא

ידועה לי דעת חכמי הישיבה לעניין האופן שיש להגות את האותיות ט' , ת , ר . ג אני מתקשה בכך ומרגיש שזה מפריע לי בתפילה. לא הורגלתי לכך ואין רצוני לשנות לעת עתה . שאלתי כחזן . אם מרבית הציבור מבטאים כמוני , ולמעט אדם אחד שזה חורה לו מאד.האם עדיין אני מחוייב לשנות. ב) האם יש מצווה להוכיח בכל עת וגם בצורה שיש בה פגיעה וקרוב להלבנת פנים . את אותם שלא נוהגים כך. ג) אם כל זמן שלא אשנה בהגוי . אינני מוציא אחרים ידי חובה בתפילה. ד) נטען שהזוהר הקדוש מביא שמי שמדגיש אותיות לא דגשות הוא גורם לדינים , וחלילה יכול להביא היזק.

הרב רחמים מאזוז

מבטא האותיות זה לא שלנו, זה מימי משה רבנו ועד שהלכנו בגלות. ונשארו חלק יודעים לבטא וחלק לא יודעים וממילא לא מעונינים לשנות. ידוע שאותם שאינם מבטאים ע, אם כולם מבטאים כך מותר להיות ש"ץ כמו שכתב הרב משנה ברורה סימן גן ס"ק ל"ז. להוכיח, תמיד יש לעשות בכבוד ולא בדרך הלבנת פנים. ואתה צריך לדעת שמבטא האותיות בצורה נכונה מקרב את הגאולה וגורם שהתפלה תתקבל יותר. ואפשר להסביר זאת לצבור.

שאלת המשך: ההגייה הנכונה

מה המקור להגייה הנכונה? האם זה מימי משה כלומר הלכה למשה מסיני? אודה לתשובה בצירוף מקורות.

הרב חנוך הכהן

ההוכחות רבות למבטא הנכון של האותיות וא”א להאריך כאן, תוכלו לעיין בספר שפת אמת להרה”ג ר’ בנציון הכהן זצ”ל שכולו מדבר על ענין זה.
לגבי השאלה אם זה מימי משה, כמובן מאיליו אם יש לנו הוכחות ברורות למבטא זה, כך היה מזמן משה רבנו, הרי ודאי שהם אמרו את פסוקי התורה לפי המבטא הנכון שלהם, כמו שכולם יסכימו שמזמן משה רבנו אמרו את הל’ כמו שצריך ולא כאות אחרת.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן