אין צריך לעמוד בתקיעות שבסליחות שהרי בתקיעות במיושב שבראש השנה יש הנוהגים לעמוד ויש הנוהגים לשבת. ואף בתקיעות במעומד שעומדים בהם הוא מטעם דילפינן גזירה שוה "לכם לכם" מעומד אבל בתקיעות שבסליחות שאינם אלא מנהג כדי לעורר ישראל בחדש אלול אין חובה לעמוד בהם (עיין ילקוט יוסף מועדים הלכות ברכת השופר סעיף א' ובהערות).
ולענין "תענו ותעתרו" – לדידן (הספרדים) אין צריך לעמוד בקדיש כלל אלא אם תפסו מעומד צריך לישאר עומד עד דאמירן בעלמא. וגם למנהג האשכנזים שעומדים בקדיש הוא עד דאמירן בעלמא (ויש אומרים שאף האשכנזים אין צריכים לעמוד אלא עד יתברך) ודין "תענו ותעתרו" כדין תתקבל (עיין סימן נ"ו ברמ"א, ובכף החיים שם אות כ"ג ובמשנה ברורה שם סעיף קטן ז').