Menu
שאל את הרב
print
אא

א. האם כדאי לבטל המנהג בימים נוראים שהסומך אומר את תפילת הלחש בקול רם (באופן שהביטול לא יגרום למחלוקת)?
ב. האם לכתחילה כדאי לקבוע את לימוד ליל הושענא רבה מתחילת הלילה ולסיימו עד חצות?

הרב רחמים מאזוז

א) אם כולם יודעים להתפלל, וסדורים או מחזורים מצויים בשפע, ואין חשש לטעות, אפשר לבטל בהסכמת כל הצבור, ובלי שיבואו לידי מחלוקת.
ב) מפורש בספרים שנשארים בליל הושענא רבה ערים עד הבקר כדי שנזכה לחתימה ופתקא טובה. ולכן אין זה ראוי לסיים עד חצות ויישן. ואם מתכוין כדי ללמוד ש"ס בחצי הלילה השני, אז יהפוך הסדר ויתחיל ש"ס, ויקרא משנה תורה (חומש דברים) כשעתים לפני חצות לילה כדי שיגמור לפני חצות לילה ואח"כ ימשיך הסדר שתיקנו חז"ל. ועיין להרב כף החיים סימן תרס"ד אותיות א-ה ותרוה צמאונך.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן