במנוחת אהבה לא ראיתי שכתב כן. אך הדין נכון הוא, וכן פסקו רבים מגדולי הדור האחרון, ובהם בשו"ת מנחת שלמה (חלק ב' סימן ל"ד אות כ"ט), ובשו"ת באר משה חלק ו' (בקונטרס שבסופו, סוף סימן מ"א), ובשו"ת שבט הקהתי (חלק א' סימן קט"ז), ובספר חוט שני – שבת חלק ג' (סוף פרק ע"ד), ובספר חזון עובדיה – שבת ג' (עמוד קמ"ד).
ומה שהביאו ראיה מפת שאפה גוי לצורך עצמו. הנה בשלחן ערוך (סימן שכ"ה סעיף ד') מרן הביא שיש אוסרים בזה משום נולד ועוד טעמים. ורק בשעת הדחק התיר מרן לסמוך על המתירים. והמתירים טעמם מבואר שכיון שהנכרי יכול לעשותו פת כל זמן שירצה ואף בבין השמשות ואם כן לא הוקצה בין השמשות (עיין במנוחת אהבה חלק א' פרק א' הערה 36).
ועל כל פנים לגבי מזגן נראה שנחשבים לנולד, עיין היטב בבית יוסף (סוף סימן ש"י) הטעם שמטר לא נחשב לנולד. ואין טעם זה שייך במזגן. ועל כל פנים אחר שגם בפת מרן אוסר אם לא בשעת הדחק איך אפשר להתיר כאן בשופי??