כבר האריכו בזה ראשונים ואחרונים (עיין בריטב"א מגילה ג. ובתשב"ץ סימן … ובספר העיקרים חלק ג' פרק ט"ז, ורדב"ז חלק ג' סימן תתפ"ב. ועץ יוסף כאן. והגאון הרב מרגליות בספר המקרא והמסורה סימן ט').
ואכתוב כאן מסקנת הרדב"ז שהלוחות הראשונות נכתבו בכתב אשורי, וכשירד משה לארץ וראה שעבדו עבודה זרה פרחו האותיות מפני שכל אחת מהן מורה על יחוד ה' ואין עובדי עבודה זרה ראויין לזה. ואחר כך בלוחות שניות כתב משה בכתב עברי שהיה רגיל ביניהם מימות שם ועבר. וכך כתב להם את הספר תורה. אך בימי עזרא ששחטו את יצר הרע של העבודה זרה היו ראויים לכתב אשורי. ומזמן משה עד דניאל היה כתב אשורי סוד מקובל מאיש לאיש, וכשהמלאך בימי דניאל כתב באשורית ודניאל גילה מה שכתוב נתפרסם הדבר. ועזרא התיר לכתוב כן ספר תורה וכנ"ל.