שאל את הרב
print
אא
ראיתי כי דקדקני ארם צובא (חלב) לא תמיד הוגים שווא נע לאחר תנועה גדולה. חקרתי את העניין ומצאתי קונטרס בשם "כללי הדקדוק והקריאה" לכמוהר"ר מנשה סתהון זצ"ל (בעמ"ס "כנסיה לשם שמים" ו"מטה מנשה". אביו של בעל מחבר סספר "ארץ חיים" זצ"ל). בכללי שווא נע לא מוזכר שיש שווא נע לאחר תנועה גדולה אלא מנוסח הכלל הבא : "כשיבא השוא אחר אות המועמדת במעמיד ובאות שאחריה יהיה נגינת טעם באופן שיהיה השוא דחוק בין המעמיד ובין נגינת הטעם יהיה השוא נע. כמו : "ברכו", "ימינך", "שמרה נפשי", "ושמרו", "שמעו" "ומדדו אל הערים", "צללו", "סבכי היער" ודומיהם רבים...". רציתי לשאול מה דעת הרב בעניין?

הרב אמיר דאדוואנד

כך היא מסורתם של יהודי ארם צובא ובבל. אבל אנחנו הולכים אחרי הרד"ק (בן דורו של הרמב"ם) שקבע בכלליו שכל שוא שאחרי תנועה גדולה הוא נע לבד מתנועה גדולה מוטעמת.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0