Menu
שאל את הרב
print
אא

במס' שאלה 6928 כתבתם להחמיר ליטול ידים לכזית שני כשנמלך. והנה בערוך השלחן (סימן ר''י) פסק שפטור מנט''י גם לכזית שני. וכן הראיה שהבאתם ממזונות שנמלך ואכל קביעות סעודה היא ראיה להקל וא''כ מדוע להחמיר בנט''י דרבנן.

הרב משה שטר

לא ראיתי בערוך השלחן שכתב במפורש אלא כנראה שהשואל הבין כן בדבריו בסוף אות ב'. אולם יש לדחות ששם מדבר על אדם שאכל פחות מכזית ויצא לבחוץ ועשה הפסק וחזר ואכל פחות מכזית וכן חוזר חלילה על זה הדרך שכתב שנראה לו שאין מצטרפים לבסוף לחיוב ברכת המזון (וחולק על דעה ראשונה דמצטרפים) וברכה ראשונה, שאם מצטרפים הרי למפרע אכל בלא נטילת ידים. עיין שם. הרי מבואר במפורש דלא ניחא ליה אם מצטרפים ביצא לחוץ שנמצא שאוכל בלא נטילה משמע דאם בודאי מצטרפים כגון שלא עשה הפסק ולא יצא לחוץ הרי שלכתחילה לגבי הראיה ממזונות אינו מובן כיצד היא ראיה להקל?!
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן