שאל את הרב
print
אא
א.הטעם שמלאכי השרת לא מבינים ארמית לא מספיק בשביל לאסור אמירת קטעים אלו אלה רק אומר שאין בזה תועלת...? אם כך למה באמת זה אסור ? ב.לפי הטעם הזה האם יהיה מותר לאדם שהתפלל כבר מנחה ונמצא כעת עם ציבור שמתפללים מנחה לומר סליחות לבד עם הקטעים בארמית היא שכינתא שריא?

הרב יעקב כהן

1) אם אין תועלת אז למה לומר. ועיין בש"ע סי' ק"א ס"ד ושם כתב לא יתפלל ולא בלשון איסור. וכן הוא לשון הגמ' בשבת(דף י"ב ע"ב) ב) דוקא כשהצבור מתפללים יחד זה נחשב תפילה בצבור ומתקבל גם בלשון ארמי וכיו"ב כתב בשו"ת יבי"א(ח"א סוף סי' ל"ה) ע"ש. אולם מרן ראש הישיבה כתב באור תורה(תש"ן סי' ק"ס) שמנהג הספרדים לקרוא בלשון ארמי אפילו ביחיד ושכן דעת הגאונים, אלאשמהיות טוב רצוי לקרוא בלשון הקדש ע"ש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0