אלו דברי הגמרא בכתובות (דף קי"א ע"א), ודברי חכמינו זכרונם לברכה חיים וקיימים לעד, אך השאלה הראויה לישאל היא מה הפירוש, או האם זה כפשוטו.
ובכן הרב עיון יעקב כתב שהכוונה לארבע אמות של הלכה שמבואר בברכות ש"אין לקדוש ברוך הוא בעולמו אחר החׂרבן אלא ד' אמות של הלכה" בארץ ישראל שאוירה מחכים מובטח לו שהוא בן העולם הבא. ומהרימ"ט (חלק ב' סימן כ"ה) סובר שהכוונה דוקא אם נקבר גם כן בארץ ישראל אך אם יצא לחוץ לארץ ונקבר שם אין לו מעלה זו, אך הרב טירת כסף חולק על זה. (הובא כל זה בילקוט ביאורים הודפס בסוף גמרא עם ביאור מתיבתא).