המשנה במסכת מגילה, מציינת את תאריכי קריאת המגילה, וידוע שתאריכים אלה, מתאימים לקידוש החודש ע"פ ראיית הלבנה. ט"ו אדר יכול לחול בשבת גם ע"פ הראייה וגם ע"פ חישובי הלוחות ואז נוהגים לקבוע "פורים משולש" שבו 6 מצוות הפורים מתחלקים ל - 2 מצוות בכל יום. ביום שישי - י"ד אדר: קריאת המגילה לילה ויום ומתנות לאביונים. ביום שבת - ט"ו אדר: קריאת התורה "ויבא עמלק" ו "על הניסים". ביום ראשון - ט"ז אדר: סעודת פורים ומשלוח מנות.
לעומת זאת ע"פ חישובי הלוחות י"ד אדר לעולם לא יחול בשבת, אלא רק על פי הראייה. ושאלתי כאשר היה חל י"ד אדר בשבת, מציינת המשנה שהיו מקדימים את קריאת המגילה ליום הכניסה שהוא יום חמישי,אבל לא ברור לי, כיצד היו מתחלקים שאר מצוות הפורים במקרה זה?