Menu
שאל את הרב
print
אא

האם מותר להשתמש ביום טוב שחל ביום ראשון, במים חמים שהוחמו בשבת על ידי דוד השמש? האם יש מקום כאן לומר שיש בזה איסור נולד, או הכנה מיום שבת ליום טוב? (שאולי דומיא לביצה שנולדה ביום טוב, שאסורה מפני שהוכנה בשבת, למרות שההכנה היתה בידי שמיא?)

הרב מצליח מאזוז

מותר. ראשית, המים שהוחמו בדוד שמש אין בהם נולד, הואיל והיו כבר בעולם ולא השתנו. ומה שנתחממו אינו נולד שמתחילה היו מים ונשארו מים. ואף אין לאסור משום הכנה, משום שאף בשבת מותר להשתמש בהם כמו שכתב בשו"ת יביע אומר (חלק ד' אורח חיים סימן לד) ובמנוחת אהבה חלק ב' (פרק י' סעיף יד). ולכן אינו דומה כלל לדין ביצה שנולדה בשבת שאסורה אף ביום טוב מטעם שהביצה אסורה בשבת, אבל כאן שמותרים המים בשבת, מותרים אף ביום טוב. וזה חשוב כאילו הוכנו לשבת עצמה שמותר אחר כך ביום טוב, כמו באוכל שבישל ליום טוב ונשאר לשבת. עיין במשנה בביצה ריש פרק ב', ובשלחן ערוך סימן תקכ"ז סעיף א'. ועיין עוד להרשב"א בחידושיו (ביצה ד.)
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן