שאל את הרב
print
אא
לעניין קריאת שוא נע כשיש שתי אותיות דומות, הורגלתי מקטנות שהאות הראשונה נקראת בחטף פתח כגון הללויה (הל' הראשונה בחטף פתח) או במילה "בתוככם" הכ' הראשונה בחטף פתח. והנה לפני כשבועיים קראתי כך בתורה ומישהו התעקש לתקן אותי שאומר את הכ' בשוא נע דווקא. ניסיתי לומר לו שכך אנחנו (התוניסאים) קוראים,] אך הוא הראה לי שבתיקון קוראים של איש מצליח שהוא תוניסאי דווקא כתוב שוא נע. לא נכנעתי ומצאתי שבחלק מהסידורים של איש מצליח יש במקרים האלה שוא נע ויש סידורים שבהם יש חטף פתח ועל כך גדלה תמיהתו של האיש שתיקן אותי. ולא ידעתי מה לענות.

הרב אמיר דאדוואנד

תראה לו מה שכתוב בתחילת התיקון סופרים תחת הכותרת: "מודעה רבא לאורייתא", ועוד תראה לו שבתיקון סופרים במהדורא החדשה, נכתב בכל מקום שיש מילה כזו: *מנהגנו לקרוא את השוא כחטף פתח. ודרך אגב, אני לא תוניסאי, ואף על פי כן אני קורא בחטף פתח, כי אני משוכנע שכשיבוא המשיח, כולם יקראו כך! ובכל אופן אין בזה שום שינוי משמעות לא לכאן ולא לכאן (בתנאי שיקראו את זה נחטף פתח ולא כפתח ממש ולא כקמץ) ואסור לעשות על זה מלחמות.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0