1. דלת – זה המשפט הפותח, סוגר – משפט המסיים את הבית.
2. משום שצריך להוסיף מחול על הקודש. וכתב מרן בשולחן ערוך (סימן רצג סעיף ב') שאין לעשות מלאכה עד שיצאו ג' כוכבים קטנים רצופים. ונהגו העולם להוסיף עד כשלושים ארבעים דקות (ולענין זמן צאת הכוכבים, אין להקל בי"ג דקות וחצי, ששיעור זה רק אם מחשבים את היום מעלות השחר עד צאת הכוכבים של רבנו תם ואין מנהג העולם כרבנו תם אפילו להקל. ועוד שכבר הוכיחו שאין שיעור זה מדויק).
3. עיין מנוחת אהבה שכתב שנהגו להמתין במוצאי שבת בשנים שלושה מילין וכו' וכנראה שבלוחות תפסו שני מילין לפי שיעור 18 דקות למיל.
4. מרן כתב י"ג דקות וחצי לפי שיטת רבנו תם דהיינו ש58 דקות אחר השקיעה הנראית מתחיל בין השמשות וכעבור י"ג י"ד דקות נחשב צאת הכוכבים. וכנראה שגם בצרפת בשעה זו רואים לפחות ג' כוכבים (ואדרבא בצרפת דברי מרן מתבארים בפשוטם ומה שאין כן בארץ ישראל).
5. לילד קטן מגיל בר מצוה אפשר להתיר לו לשחק במשחקים. ואין בריצתו משום התעמלות, שעיקר אלו להנאה ואין בזה עובדין דחול (עיין שלחן ערוך סעיף ש"א סעיף ב').
6. עיין בשלחן ערוך (סימן רצג סעיף ד') שהתיר להתפלל ולהבדיל מפלג המנחה דוקא באונס. והטעם משום תוספת שבת (עיין תוספות ברכות דף כז: דבור המתחיל דלי וכו'). ונראה שכן הדין אחר השקיעה. ועיין עוד משנה ברורה (סעיף קטן ט').