שמעתי מכמה אנשים ומתלמידי הרב, שהרב מטיל בציציותיו תכלת של חברת ''פתיל תכלת'' ובציציות אלו משתמש הרב ביום שבת. שאלתי היא מדוע רק ביום השבת ולא בכל השבוע כולו? אשמח אם הרב יוכל לענות אני מתלבט נורא בדבר מכיון וכיום אני עושה זאת במשך כל השבוע ושקלתי להפסיק עם דבר זה לגמרי ולעבור ללבן. אך בזכות זה ששמעתי שהרב מטיל גם כן...חיזק אותי מאוד בדבר שלא רק הרבנים האשכנזים עושים כן אלה ישנם עוד רבנים ספרדים נוספים.
שאלה זו נשאל כבר מרן ראש הישיבה שליט"א בשנה שעברה (התשע"א) וענה שכל דבר חדש שעושים צריך לעשות במידה, במשקל ובמשורה, ואם נניח כל הזמן תכלת אנחנו כאילו אומרים שאנו יותר טובים מאבותינו ומרבותינו (ונדפסה תשובה זו בעלון פניני הפרשה). ומכל מקום הרוצה להניח תכלת במשך כל השבוע יכול להניח (מרן שם).
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
לדעת מרן ראש הישיבה שליט”א מסתבר מאוד שחלזון “ארגמון קהה קוצים” הוא התכלת, וראוי לעשות אותו. ומה שאבותינו לא נהגו כן מכיון שלא היה להם, ובודאי שאם היו מוצאים היו שמחים כמוצאי שלל רב לזכות במצוה זו.
אכן כן מנהג תונס וגם מרוקו ועוד לדלג בית יעקב ושיר של יום בראש חודש, אמנם בסידור איש מצליח הביאוהו ע”פ דברי הבא”ח שגם אצלם היה המנהג לדלג והוא שינה את המנהג.
כן כתב בספר למען ידעו דורותיכם (ח”א עמ’ פ”א) שכן נהגו לאכול בימי החנוכה, רק לא כוסמת כמו שכתבתם אלא “קצב” והוא דוחן, וכמו שכתבתם שכך קראו לו בערבית ערישה תעא קאסב.
ב. קושרים בתחילה שתי קשירות. לאחר מכן מסובבים בפתיל לבן פעם אחת ועוד שני סיבובים בתכלת, עושים רווח קטן ועוד שלשה סיבובים תכלת, עוד רווח ועוד אחד בתכלת. לאחר מכן שתי קשירות, ועוד פעם שמונה סיבובים מחולקים לשלשה שלשה ושנים בתכלת. לאחר מכן עוד שתי קשירות, ועוד פעם אחד עשר סיבובים מחולקים לשלשה. עוד שתי קשירות, ולאחריהם סיבוב אחד בתכלת ועוד שנים עשר סיבובים מחולקים לשלשה שלשה אבל האחרון בפתיל לבן ושוב שני קשירות.
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.