תמהתי על מה שטענת במכתבך הקודם שרוב הפוסקים שנסמך עליהם החזון עובדיה איירי לענין יום כפור (וחזרת ע"ז כעת גם בעוד שאלה), ועל זה השבתי שאין זה נכון. וכעת כבוד תורתו תיקן את דבריו, דאף שהבכור"י לא מיירי לענין אכילה ביום כיפור, מ"מ אין ללמוד מדבריו לנדון שלנו, משום שבנדונו הארכת הזמן היא לחומרא.
אולם אנכי לא כן עמדי, שהרי מעיקר הדין קיימא לן כהרמב"ם ששיעור אכילת פרס הוא ג' ביצים, וכמו שפסק מרן בסימן רס"ח ובסימן ת"ט, ורק לענין אכילה ביום הכיפורים דחמירא טובא כתב מרן בסימן תרי"ח לחוש למ"ד ששיעורו ד' ביצים. ולכן כל סתמות הפוסקים שלא דברו על יום כפור יש לתלותם בשיעור ג' ביצים.
ולענין הסתירה בדברי הצ"צ, הנה מה שהורה לבני שהוא ז' דקות היה בסוף ימיו וחזר בו ממ"ש שהיא ו' דקות. והשד"ח לא הביא בשמו אלא "שמיעה" שהוא "לא פחות מג' דקות". ע"ש. הרי שלא כתב כן בהחלט כדעת כת"ר, ובודאי יש לתפוס בדעתו כמו שהעיד בנו בשמו. ועיין עוד בתשובתי הבאה.