התכלת
לדעת מרן ראש הישיבה שליט”א מסתבר מאוד שחלזון “ארגמון קהה קוצים” הוא התכלת, וראוי לעשות אותו. ומה שאבותינו לא נהגו כן מכיון שלא היה להם, ובודאי שאם היו מוצאים היו שמחים כמוצאי שלל רב לזכות במצוה זו.
מאת: פלוני | תאריך: כ׳ בסיון ה׳תשע״ה – יוני 7, 2015
ברצוני לדעת אם יש ספר לימוד קשירות פתיליות הציצית ואם כן אז מאיפה
בסוף ספר משנה ברורה איש מצליח יש תמנות להמחשה
מאת: פלוני | תאריך: י״ד בטבת ה׳תשע״ז – ינואר 12, 2017
זה כמו חב"ד? הסתכלתי בספר ולא ממש הבנתי...
הערה יפה!
זה דומה לחב"ד שחב"ד עושים חוליות כמו הבן איש חי וכל חוליה בנויה משלוש כריכות שקשורות יחד משא"כ לדעת הבן איש חי כל חוליה עשויה משלוש כריכות וכל כריכה קשורה בפני עצמה יחד עם כל החלויה(וראה באורך בזה בספר ציצית הלכה למעשה עמוד ק"כ)
מאת: פלוני | תאריך: ב׳ בשבט ה׳תשע״ז – ינואר 29, 2017
שכחתי איך זה הולך (חוליא ראשונה 1.3.3 וכו')
ז' ח' י"א י"ג אלא שכל ג' יעשה הפסק (ראה כף החיים סימן י"א ס"ק מ"ז ובברית כהונה או"ח מערכת ציצית)
מאת: פלוני | תאריך: ט״ו במרחשוון ה׳תשפ״ב – אוקטובר 21, 2021
כיצד המנהג של הרב מזוז לקשור תכלת בציצית? מה הכוונה אחרי 3 חוליות הפסק? תודה
מנהג מרן שליט”א לעשות כמו הבא”ח 7, 8, 11, 13, ואחרי שלש כריכות הפסק, והכוונה שאחרי ג’ כריכות מעבירים את החוט שכורכים בו בין החוטים ושוב חוזרים לכרוך.
מאת: פלוני | תאריך: י״ט בשבט ה׳תשפ״ד – ינואר 29, 2024
איפה זה כתוב בבן איש חי? כי מצאתי את זה בכף החיים (שמביא גם את שו"ע הרב ואת החסד לאלפים) אבל בבן איש חי לא מצאתי. וקשה לי בזה שמפרידים שתי חוליות (כריכה לפני הקשר ושניים אחריו, ועוד פעם אחת בהמשך) זה לכאורה נראה כמוסיף על החוליות, שבגמרא כתוב לא יותר מ - 13, ואע"פ שכתב בכף החיים שזה מצטרף לחוליה אחת, לכאורה במבט חיצוני זה נראה יותר חוליות.
בבן איש חי שנה א’ פרשת לך לך מיד בהתחלה כותב לעשות גם חוליות.
לגבי החשש שמוסיף על החוליות, כנראה החשיבו את זה כחוליה אחת מכיון שאינו מפסיק אלא בקשר ולא באופן שמפסיקים בין החוליות.