Menu
שאל את הרב
print
אא

1. הקורא בספר תורה, אם בתחילת עמוד מסויים מופיעה מילה שמתחילה בבג"ד כפ"ת, באופן שנקראת רפויה (לדוגמא: העמוד מסתיים ב"ובלכתך", והעמוד השני מתחיל ב"בדרך"). בעל הקורא הרי גולל את הספר, וזה דבר שלוקח כמה שניות. האם בכל זאת יקרא אותה רפויה, למרות שעל פי רצף הקריאה היא לא היתה סמוכה למילה הקודמת, כי היה הפסק ביניהן לצורך הגלילה, או שידגיש אותה? (כנ"ל אם אדם פיהק/השתעל בעל כורחו בין מילים כאלה, או שאר מקרים של הפסק ברצף הקריאה).
2. קיימא לן שברכה ללא שם ומלכות אינה ברכה. אם כן, מדוע אף אחת מברכות תפילת שמונה עשרה אין בה מלכות, אף לא ברכת אבות (או שמא משום שנאמר בה "מלך עוזר ומושיע ומגן" מחשיבינן ליה כמלכות? אלא שמצינו בדווקא צורך לומר "מלך העולם", והראיה, שאם בלע בברכה תיבת "העולם", לא יצא ידי חובה).

הרב רחמים מאזוז

1. מסתבר שאין זה תלוי בהפסקה בפועל. אלא כל שהענין לא נגמר, כמו ובלכתך, איפה, בדרך. הבי"ת רפויה.
2. כל הברכות של תפלת י"ח לא מתחילות בברוך. כיון שהם סמוכות לחברותיהם אבל הקושיא על ברכה ראשונה, זו קושיא שהביא מרן הבית יוסף (בסימן רי"ד בשם הרא"ש) ועיין שם מה שתירץ והובא גם במשנה ברורה (שם סימן קטן ב'). ע"ש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן