Menu
שאל את הרב
print
אא

האם מותר ליטול ידים על ידי נעל, והספק הוא בנעל נקיה או חדשה. וכן אם אפשר להשתמש בנעל משומשת אלא שרוחץ אותה לפני הנטילה, וכמובן בשעת הדחק שאין לו כלי, ואם תאמר שהנעל עצמה מחייבת את הנוגע בה נטילה, אפשר שאוחזה על ידי דבר אחר, ועוד יש לומר שלא לכל הדיעות צריך נטילה לסעודה כשנוגע בנעל שהרי המשנה ברורה הביא מחלוקת שיש אומרים שרק כשנוגע בטינוף ממש צריך נטילת ידיים ובפרט להסוברים שכל חיוב הנטילה בנוגע בנעלים הוא משום נקיות גרידא דיש להסתפק בזה, ועל כל פנים בשעת הדחק אולי אפשר להקל, והאם מותר לברך.

מרן ראש הישיבה

נעל זה כלי כמו שכתוב "שלף איש נעלו ונתן לרעהו". רק שתהיה נקייה.
[הערת מערכת האתר: השאלה מדברת באופן שהנעל אטומה כי אם נכנסים לתוכה מים היא פסולה כמבואר בשלחן ערוך סימן קנט סעיף א'].

שאלת המשך: נטילת ידים על ידי נעל

בענין שאלה מספר 6703 שהשיב הגאון הרב מאזוז שליט''א שמותר ליטול על ידי נעל משום דחשיב כלי, והביא ראיה מפסוק מפורש. הנה אפשר להוסיף דגם ברמב''ם הלכות כלים כתב דנעל מקבלת טומאה כשאר הכלים, אמנם הספק שלי היה מצד שהנעל טמאה והיא נוגעת במים ואם כן טומאת הנעל תטמא את המים ויהיו המים פסולים לנטילה, ואף על פי דחשיב כלי אפשר שלא מהני משום טומאת הנעל.

הרב מצליח מאזוז

טומאת בית הכסא חמורה יותר ונחלקו בה האחרונים עיין בעוד יוסף חי (פרשת תולדות אות ו'). אבל בנעליים שטומאתם קלה לא מצינו שמטמאת את המים.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן