חובה לומר קדיש יתום, וממולץ לומר את כל הקדישים. ואבאר בהרחבה.
עיין בשלחן ערוך (יורה דעה סימן שע"ר סעיף ד') בדברי הרמ"א בהגה שם שכתב שנהגו לומר על אב ואם קדיש בתרא (מה שנקרא היום "קדיש יתום") י"ב חודש. וכן הוא בכף החיים (אורח חיים סימן נ"ה אות כ') שעל פי דברי רבנו האר"י הקדוש הקדיש שאומרים היתומים הוא דוקא בקדיש בתרא (מה שנקרא קדיש יתום). ע"ש. ולכן אם אתה רוצה לומר רק הקדיש יתום בלבד אתה רשאי.
ומה שראית שנוהגים היתומים לומר גם שאר הקדישים וקשה לך שנראה שאינם קשורים, הנה עיין בכף החיים שם בסוף דבריו שהוסיף שמנהג ירושלים שהיתומים אומרים בנוסף גם הקדיש שקודם "הודו" וגם שקודם "קוה", וביאר הטעם לזה כמו בקדיש יתום על פי הקבלה, וסיים ואפשר שתועיל גם כן לנפש הנפטר. ע"ש. ולזה סמכו כולם לומר גם שאר הקדישים ולא רק הקדיש יתום.
ומכל מקום כמו שכתבנו לעיל אם רצונך לומר רק הקדיש יתום בלבד רשאי אתה לעשות כן, מיהו בודאי שככל שתאמר עוד קדיש ועוד קדיש (כמובן היכן שאומרים), יעשה עוד ועוד נחת רוח לנפטר וחייב הבן בכבוד אביו ואמו גם אחר פטירתם, ולכן אל לך להתעצל בזה ולשנות מהמנהג שנהגו כולם שזהו כבוד הוריך.