1) יש בזה מחלוקת הפוסקים, שלדעת המשנה ברורה (סימן קלה אות ה) ציבור שלא קראו בתורה בשבת בבוקר יכולים לקרוא במנחה כל הפרשה עם שבעה עולים וכל הברכות כמו בשחרית. אולם מרן החיד"א (בשו"ת חיים שאל ח"א סימן עא) אינו סובר כן. ע"ש. וכן הוא בזוהר הקדוש פרשת ויקהל דאפשר לקרות בספר תורה כל זמן שלא הגיע זמן המנחה אבל כשהגיע זמן מנחה אין לקרוא כל הפרשה כמו בשחרית. וכן פסק בכף החיים שם (אות ט).
ועל כן אין לקרוא כל הפרשה במנחה של שבת. אלא שאם אותו המנין יתקיים בשבת הבאה ויהיה ספר תורה יש להם לקרוא שתי הפרשיות ויעלה הכהן כל הפרשה הראשונה וימשיך הראשון של שניה ואח"כ ימשיכו כסדר.
2) עולה כהן אחר כהן דאין חשש לפגם שהרי ידוע שאין כאן אלא רק כהנים. וכן הוא הדין כשכולם לוים. ועיין בשלחן ערוך (סימן קלה סעיף יב).