בטהרת הבית (חלק ב' עמוד צ') כתב שאף על פי שרבו הראשונים המתירים להעביר חפץ מידו לידה, כיון שגם הרבה אוסרים ולא הוי מילתא דטירחא כולי האי - ראוי להחמיר אף בספק דרבנן. אולם חידש הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א, שהשלחן ערוך לא פסק לאסור בסכינא חריפא אלא כתב 'לא יושיט מידו לידה', והיינו דרך סייג וגדר והרחקה. ע"ש. וכתב שהנפקא מינה היא שבמקום טורח ולא סגי בלאו הכי - יש לסמוך על דעת הרמב"ם. ולכן לסחוב עגלת תינוק ביחד וכיוצא בזה.
ואנכי בער ולא אבין, אחרי המחילה רבה מהדר גאונו, אין דיוקו מוכרח לכאורה, דהא מצאנו במקומות אין ספור שכתב השלחן ערוך בלשון זו ופשיטא דמיירי באיסור ממש, ובסימן זה עצמו השלחן ערוך כתב 'לא יגע בה אפילו באצבע קטנה' וכן כתב 'לא יאכל עמה על השלחן אלא אם כן יש שום שינוי' וכן כתב 'לא ישן עמה במיטה' וכן על זו הדרך כמה וכמה הלכות. וכי כולן מידת חסידות וגדר והרחקה.