Menu
שאל את הרב
print
אא

אשה שצריכה לטבול ביום שבת א תשרי וגם אם תתכונן ביום שישי עדיין חוששת משערות הנושרות עד סמוך לטבילה {בשבת} א.האם נשים טובלות בר"ה? ב.כיצד תערוך את ההכנות? ג.אם הבעל לא יכול לטבול לאחר המצוה או לפני שחרית כדברי הבא"ח מה עושים?

הרב אליהו מאדאר

א. ג. נשים טובלות בר''ה, רק יומים בשנה שאין טובלים בהם והם יוהכ''פ ולהבדיל ט''ב, אבל בשאר ימים טובלת כרגיל.
ואע''פ שאם אינו יום טבילה טוב שיפרוש מאשתו מפני שהוא יום הדין (וגם זה אינו דין גמור, ורק ירא שמיים שיודע שאינו מפריע לו יזהר בכך, הלא''ה אין להחמיר). מ''מ בליל טבילה אסור לדחות וכתב השל''ה הקדוש שכמעט הוא מצוה הבאה בעבירהכשפרוש מאישתו, רק יזדווג עמה באימה ויראה ובקדושה יתירה בשביל קיום המצוה. הב''ד הכה''מ (סי' תפקא אות פז). אלא שנכון שיטבול בבקר כדי להתפלל בטהרה ובפרט ביום הדין, ואם אינו יכול ח''ו לבטל ליל טבילה משום זהש''ע יו''ד סי' קצו סי''ג, עדיף לעשות כן.
ב. וההכנות עושה כרגיל ביום שישי, רק שאין ברור מהשאלה מתי הטבילה חלה אם בליל שבת קודש או ב מוצש''ק. והנה אם היא בליל שב''ק פשוט יותר שתעשה ותסיים הכל ביום ששי סמוך לשבת, ותזהר שלא תתעסק בדברים החוצצים, ותטבול בלילה. ואם הטבילה במוצש''ק תרחץ ותסרוק ותעשה הכל ביום ששי ותקשור שערותיה היטב שלא יבלבלו ובשעת טבילה כלומר במוצ''ש תעיין ותבדוק היטב בגופה ומשערותיה שאין בהם דבר החוצץ, ותנקה שיניה היטב מכל מאכל, ובזמננו תצחצח שיניה, ותזהר שלא תוציא דם, וטוב שתשתמש במשחה נוזלית וגם תדיח בית סתריה (שמצויה בהם זיעה) במים חמים.ומין הדין יכולה לרחוץ כל גופה במים חמים שהוחמו בדוד שמש, כי הוא יום טוב וקל משבת בזה רק שתעשה כן בביתה ולא במרחץ- במקוה עצמו(ע''פ מרן בש''ע או''ח סי' תקי''א ס''ב). והינו לספרדים דוקא, אבל לאשכנזים אין לרחוץ ביום טוב כל הגוף כלל, רק מעט, והיינו בבית הסתרים וכיוצא. ואסורה לסרק שערה, אלא טובלת כמצותה. עי' בכ''ז בש''ע יו''ד סי' קצט ס''ה וס''ו, ובביאור הגר''א ז''ל שם.
וה' לא ימנע טוב להולכים בתמים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן