Menu
שאל את הרב
print
אא

ציבור שנאנס ולא קרא בתורה בתפילת שחרית של שבת, ראיתי שדעת המקובלים והרב עובדיה היא שאם לא קראו עד מנחה ישלימו בשבת הבאה. מה יהיה הדין כשהציבור לא יהיה יחד בשבת הבאה (כגון מציאות צבאית) האם במקרה כזה נאמר להם לקרוא גם אחר זמן מנחה?

הרב משה שטר

מה שמדובר בפוסקים, הוא דוקא באופן שיש בית הכנסת קבוע וציבור קבוע שבאים כל שבת לבית הכנסת אלא שאירע אונס כגון שלג וכדומה, ולכן לא הגיעו שבת אחת, שעל כן יש להם להשלים בשבת הבאה. אולם באופן שאינו ביהכ"נ קבוע וגם הציבור עצמו אינו קבוע כלל וכשהתפללו אירע אונס, אם יוכלו שבת הבאה להתארגן שוב ולקרות שתי הפרשות הרי טוב, ואם לאו אנוס רחמנא פטריה.
ולגבי אם יכולים לקרוא באותה שבת אחר שהגיע זמן מנחה כל הפרשה שלא קראו בשחרית, לכאורה נראה שאינם יכולים, כיון שהזוהר הקדוש החמיר בזה מאד וכן פסק מרן החיד"א בשו"ת חיים שאל חלק א' (סימן עא). לכן לכתחילה לא יעשו כן.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן