Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי בברית כהונה שיש חרם בענין הקירבה בין ארוס לארוסתו בתקופת האירוסין שאסור להיות אפילו תחת גג אחד עם אנשים אחרים וכיוצא בזה. האם זה נוהג גם בארץ, שאם לא הרי זה חרם וחרם מוטל אפילו על יחיד שיצא מקהילתו למקום אחר כמו שכתב מרן בהלכות נדרים?

הרב מצליח מאזוז

מותר להיפגש.
מקורות: מה שכתבת שדבר האסור בחרם, נאסר היחיד אע"פ שעקר דירתו לארץ אחרת וכמו שכתב מרן (יורה דעה סימן רכח סעיף כ"ט), מרן ראש הישיבה שליט"א בהקדמתו לספר ברית כהונה הנדפס מחדש בהוצאת מכון הרב מצליח, הביא דברי הרב פרי חדש או"ח (סימן תצו אות יג) דהאידנא ההסכמות הנעשות בכל מדינה ומדינה בחרם, אם עקרי משם אין נוהגים בהם כלל דאדעתא דהכי נדרי ואין פוצה פה ומצפצף. עד כאן. וציין מרן שליט"א שם למקורות נוספים.
ועיין שם במאמרו הנפלא של הרב שליט"א שכתב, למרות שמן הדין מותר לנהוג כמנהגי ארץ ישראל, ראוי וחשוב מאוד לשמור על מנהגי אבותינו, ונתן כללים נפלאים בזה מתי לשמור את המנהגים ומתי אפשר לשנות. ובאות ב' הזכיר שנהגו בחו"ל שלא להיפגש והעלה להקל אלא שראוי לצמצם הפגישות כמה שאפשר ושתהיינה ביום דווקא ובבית אחד ההורים, ויש משתדלים לעשות סעודת שידוכין (שקוראים בטעות סעודת אירוסין) סמוך לחתונה ומאז לא יפגשו עד ליל החופה. ע"ש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן