שירי ריה"ל שאינם קודש הרי הם בחינת שאומר מה נאה ניר זה שאין בכך פסול כשאינו בזמן הלימוד, ולפי מעוט ידעתי אין דברי חשק בשירי ריה"ל אלא על דרך המשל כמו שיר השירים. אבל ספר עמונואל יש בו שירי חשק ממש, איננו יודעים מה כתוב בדיוק בספר עמנואל כדי שנדע ההפרש בין הנדונים. ועל כל פנים ריה"ל מקודש מדורי דורות, וספריו ושירי הקודש שלו מוכיחים עליו, ועל כן נפרש ששירי חול שלו נכתבו לחתן וכלה וכמו שאמרו בגמ' כיצד מרקדין לאשתו ובתו וכדומה. אבל עמנואל שלא נודע מהו אין לך בו אלא הכתוב. וידוע מה שכתב החיד"א בשם הגדולים בערכו שהיה אומר שירותיו נוכח פני ה' בדבקות גמור.