Menu
שאל את הרב
print
אא

1. אם הרב יוכל להסביר לי את ההיגוי הנכון כמו שמע קורים שמוע בגלל הפתח אז מתי אני קורא שמוע תמיד שיש פתח קוראים את הוא"ו למרות שהיא לא כתובה? לא ברור לי הדבר אם הרב יוכל להסביר לי אני אשמח מאוד.
2. היכן אני יכול למצוא את טעמים של תהלים בטוניסאית ולא בג'רבאית וכן גם של שיר השירים?

הרב אדיר כהן

א) פתח גנובה באה רק בסוף מלה תחת אותיות ה (כשהיא מפיק), ח, ע. למשל שָׁבוּעַ. ובזה אין נקראת התיבה כפתח רגיל בהטעמת האות שבה יש את הפתח, אלא בצורה אחרת. אם לפני הפתח הגנובה תבוא הברה בניקוד ציר"י או חירי"ק, למשל שוֹמֵעַ. תישמע בקריאתה כאילו נוספה יו"ד לפני הפתח גנובה ויקראו תיבה זו שוֹמֵיַע. ואם תבוא לפני הפתח גנובה הברה בניקוד חול"ם או שורו"ק, למשל שָׁמוֹעַ, תישמע בקריאתה כאלו נוספה וא"ו לפני הפתח גנובה ויקראו תיבה זו כך: שָׁמֹוַע. ויש שקוראים פתח גנובה בתוספת אל"ף תמיד, שׁוֹמֵאַע. ועיין מקור לשתי הדעות בתחילת סידור איש מצליח בדקדוקי אביע"ה בתוספת בין סוגריים מאת מרן ראש הישיבה נר"ו.
ב) הטעמים של הקלטות של התהלים מפי מרן ראש הישיבה שיצא ע"י הישיבה, זה טעמים לפי נוסח תונס (וגם בג'רבא קוראים כן אלא שפחות מטעימים הטעמים). וטעמי שיר השירים נוסח תונס (ובזה יש הבדל בין ג'רבא לתונס) צריך לשאול בחנות של הישיבה אם ישנם בקלטות.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן