Menu
שאל את הרב
print
אא

אני לומד בישיבה בירושלים, החליטו בישיבה לעשות סעודת פורים כך: כל שיעור בישיבה מתפצלים למקומות סעודה שונים בחדרים בישיבה (הישיבה היא בבנין מאוד גדול) עם הרמי"ם ויתחילו את סעודת פורים, סמוך לשקיעה מתרכזים כל בני הישיבה לריקוד קטן וקבלת שבת בבית מדרש, לאחר מכן כל הישיבה תרד לחדר האוכל ושם תעשה קידוש (פורס מפה ומקדש) ותמשיך בסעודה ולבסוף תהיה תפילת ערבית.
שאלתי היא כך: 1. האם יש בעייה של עקירת מקום (דעתנו בתחילת הסעודה להמשיך בחדר האוכל שנמצא שתי קומות למטה) או בעייה של הפסק של קבלת שבת?
2. אם יש בעייה של הפסק ובכל זאת לא מברכים משום סב"ל, וכן פורס מפה ומקדש שלא מברכים משום סב"ל - אולי נגיד ספק ספקא לברך?
3. אם עשיתי סעודת פורים בבוקר וכבר יצאתי ידי חובת סעודת פורים האם יהיה לי מותר לעשות שוב סעודה סמוך לזמן כניסת שבת (כי אסור לעשות סעודה בערב שבת אלא אם כן זאת סעודת מצווה, והרי אני כבר יצאתי ידי חובה)?
4. איזה הוספות אומרים בברכת המזון (על הניסים וגם רצה?)
5. האם הרב אומר שמהבעיות אולי עדיף לברך ברכת המזון לפני קידוש וקבלת שבת?

הרב יעקב כהן

עדיף לברך ברכת המזון לפני קבלת שבת ומעיקרא לא יכוין בברכת המוציא רק לאותה סעודה. מפני שיש כמה בעיות בדרך הנ”ל. עיין בשולחן ערוך סימן רע”א סעיף ד’ ובמשנה ברורה שם. וכן עיין בסימן קפ”ח סעיף י’ ובמשנה ברורה עם הערות איש מצליח (שם הערה 2). וגם לגבי תפלת ערבית אינו נכון להתפלל לאחר הקידוש (ולמי שיברך ברכת המזון קודם קבלת שבת אסור מן הדין לאכול לפני התפלה) כיון שעל פי הקבלה התפלה צריכה להיות לפני הקידוש כמבואר בכף החיים (סימן רעא אות ב’) עיין שם.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן