מה שכתבתי בעניותי להצריכה בדיה, הוא משום שהרבה אחרונים חששו מצד פתיחת הקבר, ולדידהו אי אפשר לה בלא דם, שודאי יצא דם מהמקור, ואף שלא תמצא טמאה. א"כ אע"פ שלענ"ד העיקר שאין בזה חשש פה"ק, מ"מ כיון שיתכן ופעמים שיצא דם מהמקור, תבדוק לברר הספק, ולא להקל לגמרי לצד שני שטהורה אף בלא בדיקה. ומה שכתבת שיש חשש סביר שנפצעה ולכן עדיף שלא תבדוק מאשר תבדוק ונתלה במכה הנה אם נפצעה, ודאי שא"צ לבדוק ועדיף שלא תבדוק, ואם מסופקים, יש לשאול את הרופאה, אבל באופן שאומרת שאין מכה, אין לחוש שמא יש מכה, ומשום זה לוותר לגמרי על הבדיקה גם לכתחלה, שדי לנו שהקלנו בבדיקה. וכמדומה שרוב הבדיקות הפשוטות אינן גורמות למכה כלל, ואין לחוש בהם כ"כ. ואה"נ שאם תמצא דם, נשאל את הרופאה אם יש מכה לתלות בה או לא. כנלע"ד.