שאל את הרב
print
אא
עושים באימה רצון קונם/קוניהם. ידוע שיש שערערו על הנוסח 'רצון קוניהם' ביוצר שזה לכאורה לשון רבים ח"ו. אמנם בסידור איש מצליח כתוב 'קוניהם' ולפי זכרוני המקור בקונטרס לאוקמי גירסא היה תפילת כהן [והוא בסוף הספר לחם הבכורים עמוד קל"ד], ועיין עוד להגאון רבי יוסף משאש לאוצר המכתבים ח"ג (אלף תמד).
ואמנם התעוררה אצלי שאלה אודות הניקוד בפיוט א-ל אדון על כל המעשים, שלכאורה גם אם לשון קוניהם נכון ביוצר הרגיל, שם נראה שעדיף לגרוס 'קונם' מטעמי חריזה: נאם זיוָם בכל העולָם שמחים בצאתָם ששים בבואָם עושים באימה רצון קונָם.

הרב אמיר דאדוואנד

בכל "אל אדון " אין חרוזים וגם המילים שהזכרת אינם חרוז כדי שיחשב חרוז צריך שתהיה אותה הבהרה ולא רק הניקוד. וידוע המאמר המיוחס לאבן עזרא: אל תחרוז בשור ובחמור, כי אם השור במישור והחמור בהר המור. ואם כן למה נשנה מהנוסח הנכון יותר?
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0