Menu
שאל את הרב
print
אא

בפרשת משפטים 1. מה אמור המלאך לסמל, במה שונה פעולתו מזו של הקב"ה, ומתוך כך – מה משמעות דרך הפעולה המיוחדת עליה מבשר הקב"ה, ומה היא דורשת מבני ישראל?
2. הקב"ה בדבריו אומר שהוא ישלח מלאך, האם מחייב הדבר לשים לב להבדל בין הנהגתו של המלאך, לבין ההנהגה הא-לקית, לו היה הקב"ה עצמו מוליך את ישראל במדבר?
3. בפרשתנו לא נאמר באופן ברור שתוצאות הפעולה של המלאך שונות משל הפעולה הא-לקית. להיפך, האזכור היחיד של חיוב העולה מפעולת המלאך הוא: "אל-תמר בו כי לא ישא לפשעכם", ודרישה זו מוסברת מיד - "כי שמי בקרבו". המלאך נושא את שמו של הקב"ה, ולכן יש להתייחס אליו בדיוק באופן בו היינו מתייחסים לקב"ה עצמו. האם הבנה זו תוביל למסקנה שבאותו הקשר ייחודי בפרשה – שהקב"ה לא מוחל עוונות ולא נושא פשעים?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

המלאך הינו שליח ולכן יש ביכולתינו לעשות כפי שנצטונו בלבד ואינו יכול לעשות לפנים משורת הדין, מה שאין כן הקדוש ברוך הוא יתעלה שמו שהוא המשלח וכשישראל חוטאים וחוזרים בתשובה הרי הוא נושא עון ועובר על פשע (מעם לועז משפטים וכי תשא).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן