בפרשת משפטים 1. מה אמור המלאך לסמל, במה שונה פעולתו מזו של הקב"ה, ומתוך כך – מה משמעות דרך הפעולה המיוחדת עליה מבשר הקב"ה, ומה היא דורשת מבני ישראל?
2. הקב"ה בדבריו אומר שהוא ישלח מלאך, האם מחייב הדבר לשים לב להבדל בין הנהגתו של המלאך, לבין ההנהגה הא-לקית, לו היה הקב"ה עצמו מוליך את ישראל במדבר?
3. בפרשתנו לא נאמר באופן ברור שתוצאות הפעולה של המלאך שונות משל הפעולה הא-לקית. להיפך, האזכור היחיד של חיוב העולה מפעולת המלאך הוא: "אל-תמר בו כי לא ישא לפשעכם", ודרישה זו מוסברת מיד - "כי שמי בקרבו". המלאך נושא את שמו של הקב"ה, ולכן יש להתייחס אליו בדיוק באופן בו היינו מתייחסים לקב"ה עצמו. האם הבנה זו תוביל למסקנה שבאותו הקשר ייחודי בפרשה – שהקב"ה לא מוחל עוונות ולא נושא פשעים?