Menu
שאל את הרב
print
אא

יש פעמים שכתובה המילה "לאמר" עם דגש חזק בלמ"ד ויש מקומות שהלמ"ד רפויה מה ההבדל בין השנים? כגון בפרשיות של תפילין - ״וידבר ה' אל- משה לאמר" שם הלמ"ד דגושה, "והיה כי- ישאלך בנך מחר לאמר״ - שם הלמ"ד רפויה. האם ההבדל בין השנים הוא בכדי להבחין על הזמן בו זה נאמר? 

הרב יהונתן קויתי

כאשר המלה משה ("אל משה לאמר"), היא בטעם משרת (כמו מאריך), אזי היא מקבלת צורה של דחיק, כאלו היא מחוברת במקף. (ומרן ראש הישיבה שליט"א נתן טעם לדרש לפי שמשה היה דבוק בשכינה, וכאילו מחובר במקף), ובשאר הפעמים שיש טעם מפסיק – לא שייך זה. ומכל מקום אין הבדל בזמן. (והפסוק כי ישאלך בנך וגו' אין בו את התנאים לדחיק).

שאלת המשך: דגש באות למ"ד במילה "לאמר"

מס' שאלה 6174 בענין דגש בל' של לאמר. בריש פרשת השבוע כתוב וַיְדַבֵּ֤ר יְהוָה֙ אֶל־מֹשֶׁ֔ה בְּהַ֥ר סִינַ֖י לֵאמֹֽר׃ וראיתי במנחת שי שצ"ל דגש באות למד. למה? ואפילו אם לא נוהגים כן יש לברר את שיטת המ"ש. תודה, חיים

הרב חנוך הכהן

באמת זה תמוה. וכ"ה בחומשים  ובמנחת שי בדםו"ר. אבל במנחת שי הוצאת צבי בצר גרס בלא דגש. ואיני יודע אם מצא גירסא או הגיה מדעתו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן