Menu
שאל את הרב
print
אא

תלמיד בכיתה ח' ניזוק הכובע שלו בידי תלמידים שלא נתפסו והמלמד העניש את כל הכיתה לשלם סך מסוים לתלמיד שיוכל לקנות כובע חדש, יש לציין כי כל התלמידים הינם בני מצוה ושאלותי הן האם המלמד / מחנך רשאי לחייב את כל התלמידים לשלם על נזק שלא הם ביצעו וכאן אני מגיע לשאלה השנייה והיא מתחום החינוך האם אין בזה נזק חינוכי שכן תלמיד שלא גרם נזק מתבקש לשלם על עברה שלא ביצע?

הרב רחמים מאזוז

ברש"י על החומש פרשת בשלח (ט"ז כ"ח) "בהדי הוצא לקי כרבא" – ע"י הרשעים מתגנים הכשרים. עכ"ל. אם היה המורה בעל רוח הקודש היה אולי יודע מי הוא שהזיק וינסה לשכנעו להודות, וישלם מחיר הכובע באשר הוא כשעת הגזלה, שאם הוא משומש ושוה חצי מהמחיר של חדש, זה מה שצריך לשלם, אבל המורה עושה עונש הרתעה שיכול ע"י זה שיתברר האמת, או גם אם לא ירצו להגיד לפחות יוקיעו ביניהם את התלמידים המופרעים, ומבחינה חינוכית, אם זה לא בצורה קבועה יכול להיות שזה נכון. וכן מצאנו בענין עכן שמעל בחרם. ואמר הקב"ה ליהושע "חטא ישראל וגם עברו את בריתי…" (יהושע ז' יא).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן