אם האשה יושבת כעת על המטה, אין להקל, דגרע מספסל המתנדנד שיש מחמירים, ואף למקילים במטה חמיר טפי, שיש הרגל עבירה, וכיון שאפשר באופן אחר בלא חשש, אין להקל. ואם אין האשה במטה, נראה שמעיקר הדין מותר, שהרי עיקר דין ישיבה על מטת אשתו, אינו מוסכם, שדעת הב"ח שלא אסרו אלא שכיבה ע"ש. ואע"ג דאנן בדידן נקטינן כמ"ש מרן שאפילו ישיבה אסורה, מ"מ כאן שאינו יושב ממש אלא נשען על המטה לצורך, ברגע כמימריה, ומיד עומד ממנה. נראה דיש להקל, והנזהר גם בזה תבוא עליו ברכה. ובחוץ לארץ היו מחמירים בעניינים אלו להתרחק לגמרי, לתוספת הרחקה.