שאל את הרב
print
אא
מדוע הכלל "נסוג" אחור לא פועל בפסוקים הבאים: 1) "ויבא קין" – בראשית ד', ג'. 2) "ויצא לוט" – בראשית י"ט,י"ד. 3) "ויבא לו יין" – בראשית כ"ז,כ"ה. 4) "כי-תצא אש" – שמות כ"ב,ה'. 5) "ואם תראה עוד" - ויקרא י"ג,כ"ז. 6) "ותצא אש" – שופטים ט',כ'. 7) "ולו-היה בן" – ש"א ט',ב,. 8) "לא-היה מלך" – נחמיה י"ג,כ"ו. 9) "קראו צום" – ירמיה ל"ו,ט'. 10) "וידעו כן" – זכריה י"א,י"א. 11) "היתה זאת" – דבה"י-ב', א', י"א. בכל הדוג' הנ"ל הטעם הוא "קדמא" במלה הראשונה "ואזלא" בשניה. האם זו הסיבה שהכלל לא חל בהן? ואם כן – מדוע דוקא בקדמא ואזלא, הרי קדמא הוא טעם משרת ואזלא מפסיק, ובמקרה כזה הכלל "נסוג אחור" אמור לפעול?!

מרן ראש הישיבה

יש הרבה יוצאים מן הכלל ולא ידוע טעמם. 3.שם באמת נסוג אחור
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0